Du kan få hjälp från Jesus i församlingen Arken

Vi har en annonskampanj som pågår i tidningar. Du kanske har sett annonserna?

Annons i Aftonbladet 15 mars 2023 i bilagan “Våren hemma”

Att lovsjunga Jesus har hjälpt  många att få en närmare relation med Honom och ta emot helande.

I följande länk kan du lyssna på lovsång till Jesus.
Lyssna på lovsang genom att trycka här

Du kan se tidigare annonser längre ner på denna sida.

Lovsångsinspelningar kan  köpas i webshop.
Gå till webshop  

Jag älskar lovsång. Jag kan ej leva utan det. Har upplevd att Gud helat mig från mycket fruktan genom att själv leda andra i lovsång! Jag möter Gud mest av allt genom smord/intim lovsång på möten eller hemma. Känner att jag får ny styrka. Min kärlek och relation till Jesus blir starkare genom lovsång. – Kari

”I lovsången till Jesus har jag blivit fri från mycket prestation, stress och ångest. Som musikartist hade musiken blivit något prestationsfyllt för mig och jag jämförde mig mycket med andra, men i lovsången mötte Gud mig och jag har fått se, känna och uppleva att Gud älskar mig ovillkorligt, oberoende mina prestationer. Det har gett mig vila och trygghet, och nu har jag lagt alla mina drömmar och gåvor i Guds händer för jag vet att Gud kommer upphöja mig när hans tid är inne. Nu sjunger jag och spelar med hela hjärtat inför Guds ansikte med glädje och frid på insidan” – Oskar

”I lovsången har jag kommit närmare Herren Jesus. Jag byter fokus från mig själv och de problem som jag står inför, med tankar om som det inte verkar finnas någon lösning på. Jag riktar dem till Jesus som är vår problemlösare. Lovsången är min mötesplats med Jesus och Gud Fader och den Helige Ande som leder oss in i lovsång o tillbedjan. Det är en viktig del av mitt liv efter jag blivit frälst, jag är så tacksam!” – Mats

”Lovsången är så viktig för mig. Det är genom lovsången som jag ger all min kärlek till Jesus för vad han har gjort för mig. Jag längtar efter Guds närvaro och genom lovsången kommer jag in i den. Jag har så många gånger fått känna Jesu kärlek, frid och närvaro både i min ande, själ och kropp.” – Elin

När lovsången berör min ande så upplever jag ofta att det sker en förnyelse i sinnet så att jag tänker Guds tankar och blir tex mer tacksam och kärleksfull. Ofta kommer tårarna när jag känner Guds närvaro och det är inga jobbiga tårar men uttrycker mer att jag blir berörd. – Thor

Vittnesbörd om vad Jesus har gjort

“Jesus har befriat mig från djup depression och ångest. Jag mår bättre psykiskt och sover bättre”

”Efter förbön blev jag befriad från förlossningsdepression och en inre kontaktlöshet. Jag fick sån underbar frid, blev kreativ och kunde vara närvarande med mina barn”. / Maria

”Jesus satte mig fri från människofruktan, idag är jag frimodig med att visa vem jag är och skäms inte för det.”

”Jesus har helat mig från stress och otrygghet”

”Jag blev helad från rädsla och beroendeproblematik. Sen jag blev frälst så har jag inte haft ett sug, det är snart 8 månader sedan. TACK JESUS! ”/ Giselle

Ring till förbönstelefonen

Förbönstelefonen är öppen måndag – torsdag kl 09.00-11.00.

  • Ring till 08-588 840 40

Boka ett förbönssamtal

Är du sjuk, mår dåligt, kämpar med någonting jobbigt eller har ett annat behov så kan du vända dig till oss så ber vi för dig.
Hos oss får du förbön med handpåläggning i namnet Jesus som ger förlåtelse, befrielse, helande och upprättelse.

BOKA ditt samtal genom att:

Skicka in ditt böneämne:

Förbön

Tidigare annonser

Du kan stödja kampanjen. Swish-nummer: 123 056 90 46
Läs mer om Stöd oss.

Församlingen Arken hade en helsida annons i  Expressen 26/1  med rubriken: Plågas du av psykisk ohälsa, stress, oro eller ångest?

Denna annons kunde tyvärr endast ses i Expressen i Stockholmsområdet. Det blev ett missförstånd mellan oss som beställare och annonsutgivaren. Som kompensation kommer vi istället att annonsera i Aftonbladet (rikstäckande) huvudtidning nu på måndag 31/1. Samt i Aftonbladets tidningsapp.